اختلالات روانیفوبیا و ترس

ترس از مهاجرت | 4 روش رفع ترس از مهاجرت

ترس از مهاجرت یک احساس نا امنی، استرس و نگرانی درباره تغییرات بزرگی است که با خود به همراه دارد. کسانی که ترس ازمهاجرت دارند ممکن است از قرارگیری در موقعیت‌‌های ناخوشایند، از دست دادن ارتباط با خانواده و دوستان، مواجه شدن با مشکلات مالی یا فرهنگی و عدم تطابق با محیط جدید مهاجرت به شدت نگران شوند. این ترس مانع مهاجرت افرادی می‌شود که بسیار به این کار علاقه دارند. 

ترس ازمهاجرت به صورت پنهان وجود دارد و برای رفع این ترس حتما باید از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس و متخصصین سلامت به شما کمک می‌کنند تا در زندگی سلامت روانی داشته باشید و ترس ها مانع پیشرفت شما نشوند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس ها می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

ترس از مهاجرت چیست؟

ترس از مهاجرت چیست؟

مهاجرت نیازمند فرد جسور و ریسک پذیر است. ترس ازمهاجرت برای همه افرادی که قصد مهاجرت دارند وجود دارد. ترس از دست دادن به دلیل تغییر شهر، ناتوانی در زبان، دوری از خانواده، تغییر شغل و … است. این دلایل به قدری بزرگ می‌باشد که افراد را از مهاجرت دور می‌کند. این وضعیت باعث می‌شود تا در زمینه های مختلف زندگی با مشکل مواجهه شوید.

اما با غلبه بر این ترس، زندگی شما روند بهتری به خود می‌گیرد و می‌توانید برای کسب زندگی بهتر و آرامش بیشتر تلاش کنید. به خاطر داشته باشید که برای غلبه حتما از روانشناس کمک بگیرید. در این مقاله راجع به دلایل و روش های مقابله با ترس ازمهاجرت صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلایل ترس از مهاجرت چیست؟

با توجه به شرایط زندگی و وابستگی های فردی، ترس از مهاجرت برای هر فردی دلیل متفاوتی دارد. در واقع برای هر کسی بنا بر شخصیت او، دلیل متفاوتی را می‌توان بیان کرد. در این بخش مقاله به دلایل عمده ترس ازمهاجرت اشاره کرده ایم.

📌 عدم اطمینان از آینده | ترس از مهاجرت

یکی از دلایل ترس از مهاجرت، عدم اطمینان از آینده است. ترس از نامعلوم بودن آینده پس از مهاجرت، احساس نا امنی و نگرانی را در فرد ایجاد می‌کند. همین عدم اطمینان باعث بروز ترس و استرس های شدید می‌شود. 

📌 تفاوت های فرهنگی

تفاوت های فرهنگی از دیگر دلایل ترس از مهاجرت می‌باشد. مواجه شدن با فرهنگ، زبان، عادات و رفتار های جدید می‌تواند برای بعضی افراد چالش‌ برانگیز باشد و ترس از عدم تطابق با این تغییرات را افزایش دهد. در نتیجه مانع مهاجرت در صورت ضرورت می‌شود. 

📌 قطع ارتباط

جدا شدن از خانواده، دوستان و جامعه قبلی و در نهایت بوجود آوردن ارتباطات جدید ممکن است برای بعضی افراد ترسناک باشد. این قطع ارتباط با افراد قدیمی و ارتباط جدید با افراد جدید برای افراد با شخصیت درونگرا بسیار دشوار تر خواهد بود. بنابراین قطع ارتباط دلیل دیگری برای ترس ازمهاجرت است. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین وابسته کلیک کنید.

📌 مسائل اقتصادی | ترس از مهاجرت

از دیگر دلایل ترس ازمهاجرت، مسائل اقتصادی است. نگرانی درباره پیدا کردن شغل، تامین هزینه‌ های زندگی و تطابق با سطح زندگی جدید نیز می‌تواند ترس ازمهاجرت را تشدید کند. ترس از اینکه در رابطه با مسائل مالی با مشکل روبرو شوید و توان رفع نیاز نداشته باشید، مانع از مهاجرت شما خواهد شد.  

📌 عدم آمادگی روحی

عدم آمادگی روحی دیگر دلیل ترس ازمهاجرت است. زمانی که فرد از لحاظ روحی آمادگی نداشته باشد، اعتماد به نفس کافی برای مهاجرت نخواهد داشت. عدم آمادگی روحی، فیزیکی یا مالی برای مهاجرت و تطابق با شرایط جدید نیز می‌تواند باعث ترس شود. 

📌 ترس از شکست

ترس از شکست از دیگر دلایل ترس ازمهاجرت است. به دلیل اینکه تغییر محل زندگی از مهم ترین و جدی ترین تصمیمات زندگی هر فرد است، ترس از شکست اغلب مانع مهاجرت می‌شود.

روش های رفع ترس از مهاجرت

روش های رفع ترس از مهاجرت

ترس ازمهاجرت همیشه مانع پیشرفت و ترقی بسیاری از افراد شده است. اما برای اینکه از این ترس ها مقابله کنیم، روش هایی وجود دارد که با کمک آن ها می‌توانید با شرایط سازگار شوید و بر ترس خود غلبه کنید. در این بخش مقاله به روش های مقابله با ترس از مهاجرت اشاره کرده ایم.

🟣 منطقی فکر کنید | ترس از مهاجرت

اولین کاری که باید برای رفع ترس از مهاجرت انجام دهید؛ فکر منطقی است. تمامی مزایا و معایب مهاجرت را بر اساس توانایی های خود بسنجید. برای هر کدام از این معایب و مزایا نمره گذاری کنید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. در نهایت همه نمرات را با هم جمع کنید تا تصمیم گیری برای شما راحت تر شود.

🟣 برای افزایش اطلاعات تلاش کنید

افزایش اطلاعات راهی برای مقابله با ترس ازمهاجرت است. بنابراین بهتر است که اطلاعات خود را در رابطه با کشور مقصد افزایش دهید تا بتوانید با آگاهی بالا اقدام کنید. با زبان، فرهنگ، شرایط کاری، تحصیلی و … آشنا شوید. با این روش ترس از مهاجرت در شما کاهش می‌یابد.

🟣 ارتباط با افراد هم شرایط خود

پیدا کردن افرادی که مانند شما قصد مهاجرت دارند، به خوبی می‌تواند میزان ترس از مهاجرت را در شما کاهش دهد. این افراد انگیزه بیشتری برای شما هستند و با کمک تجربیات آنها می‌توایند زندگی آرام تری را تجربه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان فوبیا ها کلیک کنید.

🟣 از روانشناس کمک بگیرید

برای کاهش ترس از مهاجرت حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا هدف خود را تعیین کنید و به صورت منطقی تمامی مواردی که مانع از مهاجرت شما می‌شود را بسنجید. بعد از ریشه یابی نیز روش های درمانی به شما ارائه می‌شود.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفته شد؛ ترس از مهاجرت برای اغلب افرادی که قصد این کار را دارند؛ وجود دارد. رهایی از خانواده و دوری از محلی که شما به آن تعلق دارید؛ باعث بروز این ترس خواهد شد. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما از روانشناس برای رفع این ترس ها راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره