اختلالات جنسیاختلالات روانی

ادرار خواهی

ادرار خواهی که با نام ارولاگنیا نیز شناخته می‌شود یکی از انحرافات جنسی بوده که در بسیاری از روابط انجام می‌شود. به طور کلی افراد فانتزی های جنسی مختلفی دارند. اما برخی از این موارد نه تنها اخلاقی نبوده، بلکه بهداشتی هم نیست. البته این موضوع طیف ها و شدت های متفاوتی دارد که در ادامه بیشتر در مورد آنها توضیح می‌دهیم. اما به هر حال رفتاری خطرناک و آسیب زننده در رابطه جنسی محسوب می‌شود. گاهی این مورد تنها در روابط بی دی اس ام انجام شده؛ اما گاهی در روابط جنسی عادی هم افراد تمایل به انجام آن دارند. فراموش نکنید که برای انجام هریک از این فانتزی ها رضایت طرف مقابل نیز ضروری بوده و باید سلامت او را نیز در نظر گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه ادرار خواهی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ادرار خواهی

ادرار خواهی جزو اختلالات پارافیلیا محسوب می‌شود. در واقع اختلالات طیف پارافیلیا، شامل مشکلات زیادی می‌شود که در به شکل های مختلفی ابراز می‌شوند. در ادرار خواهی نیز افراد به شکل های مختلفی تمایل دارند تا این موضوع را تماشا کرده و یا حتی حس کنند. این موضوع گاهی به شکل مدفوع خواهی نیز وجود دارد که این اختلال دیگری است. این موضوع برای بسیاری از افراد عجیب و حتی چندش آور است. اما برخی تنها با این رفتار برانگیختگی جنسی را تجربه کرده و می‌توانند به ارگاسم برسند. افراد به دلایل مختلفی چنین گرایشی را پیدا می‌کنند؛ که بهتر است در این مورد اطلاعاتی کسب کرده و همچنین اقدامات لازم را انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با انحرافات جنسی کلیک کنید.

علت ادرار خواهی

علت ادرار خواهی

به طور کلی پیدا کردن علت رفتارها ویا فانتزی های جنسی، کمی دشوار است. چرا که این افراد خود را بیمار ندانسته و برای درمان و از بین بردن آن مراجعه نمی‌کنند. اما برخی از عوامل در این مورد بیشتر موثر بوده و همچنین بین افراد مشترک هستند. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند.

📌ابتلا به مشکلات جنسی

با اینکه نمی‌توان علت مشخصی برای ادرار خواهی در نظر گرفت؛ اما یکی از موثرترین عوامل در این مورد، ابتلا به انحرافات جنسی است. حتی اگر افراد به یکی از انواع پارافیلیا هم گرایش داشته باشند؛ بیشتر احتمال دارد که این موضوع را نیز تجربه کنند. چنین افرادی بیشتر مستعد بروز چنین خواسته ای از شریک جنسی خود هستند. اما این بدان معنا نیست که هر فردی که مبتلا به یکی از انواع پارافیلیا است؛ حتما به ادرار خواهی هم گرایش دارد.

📌فانتزی های جنسی

برای برخی از افراد ادرار خواهی در رابطه جنسی تنها یک فانتزی جنسی محسوب می‌شود. در واقع آنها تمایل دارند که چنین کاری را در رابطه خود انجام دهند؛ اما از عواقب آن اطلاعی ندارند. و یا با یک بار انجام دادن آن، کاملا از ادامه این رفتار منصرف می‌شوند. افرادی که در رابطه جنسی خود با همسر به یکنواختی می‌رسند؛ احتمال دارد که اقدامات مختلفی را انجام دهند. که در این شرایط باید مزایا و معایب آن را در نظر داشته باشند.

📌حضور در روابط بی دی اس ام

از آنجایی که رفتار ادرار خواهی در روابط بی دی اس ام بیشتر شایع است؛ به همین دلیل یکی دیگر از دلایل بروز این تمایل، حضور در چنین روابطی است. البته از پیش در این مورد صحبت شده و زوجین توافق می‌کنند. اما به طور کلی با داشتن چنین روابطی، افراد باید توقع این موضوع را نیز داشته باشند. برای آشنایی با رابطه جنسی خشن کلیک نمایید

تفاوت بین ادرار خواهی با آموراشی

یکی مواردی که همواره با ادرار خواهی اشتباه گرفته می‌شود؛ آموراشی است. این رفتار بیشتر در میان افراد ژاپنی شایع بوده و در واقع خواستگاه آن نیز همین کشور است. آموراشی به معنی نگه داشتن ادرار در مثانه و خودداری از ادرار کردن است؛ به این دلیل که این موضوع برای آنها لذت جنسی ایجاد می‌کند. فراموش نکنید که اینکار آسیب زیادی را به ارگان های بدن وارد می‌کند. این افراد حتی از مشاهده دیگران که اینکار را انجام می‌دهند؛ نیز احساس لذت می‌کنند. از طرفی اینکار با ادرار خواهی متفاوت است.

انواع ادرار خواهی

فانتزی جنسی ادرار خواهی، خود شامل انواع مختلفی می‌شوند. در واقع همیشه افراد مایل نیستند تا این رفتار را وارد رابطه جنسی خود بکنند و از اشکال دیگر آن نیز لذت می‌برند.

◀ادرار کردن روی لباس و بدن

یکی از انواع ادرار خواهی، لذت بردن از ادرار کردن شریک جنسی بر لباس و بدن است. در واقع این افراد تمایل دارند تا در حین رابطه جنسی و یا قبل از آن همسرشان، اینکار را برای آنان انجام دهد. آنها تنها از این طریق لذت جنسی را تجربه کرده و حتی به ارگاسم می‌رسند. در بیشتر موارد برای این افراد لذت طرف مقابل هیچ اهمیتی ندارد و یا حتی به دنبال ارضای نیاز های جنسی او نیز نیستند. اما این موضوع رفتارهای مختلفی را در بر می‌گیرد.

◀به نمایش گذاشتن ادرار خواهی

یکی دیگر از انواع ادرار خواهی، لذت بردن از انجام اینکار در حضور دیگران و ملاعام است. برای مثال افراد از اینکه در خیابان شروع به تخلیه ادرار خود بکنند؛ لذت جنسی می‌برند. گاهی افرادی اینکار را در مکان های عمومی انجام می‌دهند؛ اما این همیشه به معنی ابتلا به این اختلال نیست.

◀تماشاگری ادرار خواهی

از طرفی برخی از افراد تنها از اینکه ادرار و عمل تخلیه را مشاهده کنند؛ لذت می‌برند. در واقع آنها مایل نیستند تا خود اینکار را انجام دهند. چنین افرادی با مشاهده این موضوع، خودارضایی کرده و لذت جنسی را تجربه می‌کنند.

درمان ادرار خواهی

درمان ادرار خواهی

بیشتر افرادی که به ادرار خواهی مبتلا هستند؛ با اینکه آسیب های زیادی را از این موضوع می‌بینند، اما بازهم تمایلی به درمان آن ندارند. اما به طور کلی می‌توان تا حدی این موضوع را کنترل کرد. در این قسمت به توضیح روش های درمانی آن می‌پردازیم.

🔶کمک گرفتن از مشاور جنسی

افراد باید در مورد ادرار خواهی، حتما برای مشاوره جنسی مراجعه نمایند. روانشناس در ابتدا علت این موضوع را شناسایی کرده و در قدم بعدی به زوجین راهکارهای درمانی ارائه می‌دهد. همچنین اگر خود فرد به تنهایی مایل به انجام فرایند درمان باشد؛ باید از روان درمانی و درمان های شناختی رفتاری کمک بگیرد.

🔶کنترل میل جنسی با دارودرمانی

برخی از افراد به دلیل داشتن میل جنسی زیاد و عدم توانایی کنترل آن به چنین روش هایی روی می‌آورند. در چنین شرایطی باید در کنار روش های روانشناختی از دارودرمانی نیز کمک بگیرند. اینکار باید حتما تحت نظر متخصص انجام گیرد.

🔶برقراری ارتباط با دنیای واقعی

افرادی که به ادرار خواهی و فانتزی های این چنین تمایل دارند؛ معمولا به پورنوگرافی اعتیاد داشته و دنیای واقعی را با صحنه های چنین فیلم هایی مقایسه می‌کنند. به همین دلیل نمی‌توانند به روش معمولی رابطه جنسی داشته باشند. از همین رو باید در ابتدا این وابستگی را کنار گذاشته و با دنیای واقعی ارتباط بیشتری داشته باشند.

سخن پایانی

در آخر اینکه ادرار خواهی یکی از رفتارهای آسیب زا و خطرناک در رابطه جنسی است. از همین رو افراد نمی‌توانند برای مدت زمان طولانی آن را انجام دهند. به همین دلیل باید در این زمینه حتما با یک مشاور جنسی مشورت کرده و فرایند درمان را آغاز کنند. خود این افراد این از این موضوع رنج کشیده و ناراحتی هایی را تجربه می‌کنند. که باید حتما به طور جدی درمان را پیگیری کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ادرار خواهی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره