ازدواجزوج و خانواده

تردید در ازدواج | 4 راه برای رهایی از دودلی در ازدواج

تردید در ازدواج یک مساله جدی است که امروزه بسیاری از جوانان به آن درگیر هستند. هر کسی می‌تواند به این تردید دچار شود. و معمولا زمانی این اتفاق رخ می‌دهد که روزهای منتهی به جشن عقد و عروسی بیشتر می‌شود. استرس در انتخاب شریک زندگی، تصمیم برای زندگی مشترک، قبول مسئولیت ها و … دودلی در ازدواج را بیشتر می‌کند.

دلایل مختلفی در بروز تردید در ازدواج وجود دارد و برای افراد مختلف متفاوت است. گاهی افراد ترس از انتخاب شخص مناسب دارند، گاه به دلیل مهریه سنگین فرد از ازدواج می‌ترسد و ترس از دست دادن موقعیت های دیگر نیز بر او غلبه می‌کند. این ترس ها زمانی که افراطی باشد به کل زندگی فرد را مختل می‌کند. به همین جهت برای رهایی از این افکار حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تردید در ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تردید در ازدواج

تردید در ازدواج چیست؟

تردید در ازدواج یکی از اتفاقاتی است که قبل از ازدواج به سراغ زوجین می‌رود. در واقع این شک و تردید ها بی اعتمادی را افزایش می‌دهد و فرصت های مختلف و مناسب را زا فرد سلب می‌کند. و باعث می‌شود که فرد تا مدت ها مجرد بماند. اما از طرفی هم نباید ازدواج را ساده گرفت و بدون توجه به موقعیت های دیگر به راحتی اقدام به ازدواج کرد.

اما زمانی که تردید در ازدواج افراطی باشد، زندگی فرد مختل می‌شود و توان ادامه در زندگی مشترک را نخواهد داشت. این شک و تردید دلایل مختلفی دارد که در این مقاله با راه حل های تردید در ازدواج توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انگیزه ازدواج کلیک کنید.

دلیل دودلی و تردید در ازدواج چیست؟

تردید در ازدواج به دلایل مختلفی شکل می‌گیرد و برای همه افراد یکسان نیست. در این بخش مقاله راجع به انواع دلایل تردید در ازدواج توضیح داده ایم.

📌 مشکلات مالی

دلایل تردید در ازدواج در دسته مشکلات مالی نیز قرار می‌گیرد. این مساله یکی از مهم ترین عواملی است که باعث فرار جوانان از ازدواج می‌شود. در واقع جوانان نگران زندگی مشترک خود هستند تا بتوانند با خیالت راحت نیازهای مالی همسر را بر طرف کنند و دغدغه این چنینی نداشته باشند.

📌 مشکل در مسئولیت پذیری

یکی از دلایل تردید در ازدواج، مشکل در مسئولیت پذیری است. خیلی از افراد به دلیل استرس و حجم مسئولیتی که ازدواج دارد؛ از آن فرار می‌کنند. و همیشه این سوال در ذهن آنها شکل می‌گیرد که آیا توان مسئولیت پذیری دارند؟ می‌توانند در کنار کارهای خود به انجام وظایف زندگی مشترک نیز بپردازند؟ یا از این قبیل سوال ها که باعث درگیری های ذهنی و فرار از ازدواج می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از ازدواج کلیک کنید.

📌 بی اعتمادی به شریک احساسی

بی اعتمادی به شریک احساسی از دلایل تردید در ازدواج است. به دلیل خیانت ها و جدایی هایی که بسیار گسترش پیدا کرده است؛ افراد به شریک احساسی خود بی اعتماد می‌شوند. و افکار آنها در حیطه تعهد و وفاداری بهم می‌ریزد.

📌 نبود هدف مشترک

تردید در ازدواج گاه به دلیل نبود هدف مشترک است. زمانی که اهداف یکسانی برای شروع زندگی مشترک وجود نداشته باشد؛ باعث تردید می‌شود. شک به اینکه شاید فردی با هدف یکسان وجود داشته باشد و مناسب تر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پشیمانی بعد از عقد کلیک کنید.

📌 نبود تفاهم اخلاقی

یکی از مهم ترین دلایل دودلی در ازدواج، نبود تفاهم اخلاقی است. مثلا شما احساسی هستید اما شریک احساسی شما منطقی! و این موضوع باعث ترس و نگرانی شما می‌شود. اما درک متقابل در زندگی مشترک زمانی که وجود نداشته باشد؛ رضایت از زندگی کاهش می‌یابد.

وقتی دودلیم برای ازدواج چیکار کنیم؟ راه حل رهایی از تردید در ازدواج

راه حل رهایی از تردید در ازدواج

تردید در ازدواج زمانی که دائمی و افراطی باشد به کل زندگی را مختل می‌کند و باعث بروز تنهایی ابدی می‌شود. به همین دلیل برای رهایی از این افکار بهتر است که از برخی موارد استفاده کنید. در این بخش مقاله راجع به راه های رهایی از تردید در ازدواج توضیح داده ایم.

✨ با افراد مناسب مشورت کنید | تردید در ازدواج

برای رهایی از تردید در ازدواج، با افراد مناسبی مشورت کنید. فردی را انتخاب کنید که قابل اعتماد است و به راحتی می‌توانید با او مشورت کنید. معمولا باید افرادی را انتخاب کنید که حرف هایشان برای شما مانند آب روی آتش است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل ازدواج کلیک کنید.

✨ در آرامش و خلوتی فکر کنید

یکی از راه های مهم برای جلوگیری از تردید در ازدواج، خلوت با خود است. افکاری که مزاحم هستند را در تنهایی خود حل کنید. با منطق و البته دقت بالا آنها را بررسی کنید. تا به ریشه این تردید برسید. در برخی از موارد زمانی که با خود خلوت می‌کنید، اجازه بروز احساسات و هیجانات را صادر می‌کنید. حتی می‌توانید در این روش از یادداشت برداری و نوشتن کمک بگیرید.

✨ با شریک زندگی خود صحبت کنید | تردید در ازدواج

برای رهایی از تردید در ازدواج، با شریک زندگی آینده خود صحبت کنید. تمامی احساسات خود را به صورت کاملا شفاف و واضح بیان کنید. شاید با صحبت به این نتیجه برسید که تمامی افکار شما اشتباه بوده است و طرف مقابل فرد قابل احترام و خوبی نیز می‌باشد.

✨ از روانشناس راهنمایی بگیرید

یکی از کارهایی که برای رهایی از دودلی در ازدواج باید انجام دهید، کمک از روانشناس است. با راهنمایی های روانشناس تمامی ویژگی های شما با شریک احساسی بررسی می‌شود. و ریشه این افکار برای شما نیز روشن می‌شود. پس از بررسی ها به این نتیجه خواهید رسید که زندگی مشترک با این شرایط بسیار نیز خوشایند است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج موفق کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، تردید در ازدواج یکی از مسائل امروزه است که بسیاری از جوانان درگیر آن هستند. اما افراطی بودن این رفتار باعث آسیب به سلامت روان خود فرد می‌شود. به همین دلیل برای رهایی از این افکار حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دودلی در ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره